Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2HE1
Z7_PPGAHG800PTQ60QP77PFS12171

ИЗПЛАЩАНЕ НА ОБЕЩЕТЕНИЯ ЗА ОТЧУЖДЕНИ ИМОТИ ВЪВ ВРЪЗКА С РМС №343 ОТ 17.05.2024 И РМС № 851 ОТ 12.12.2024 ГОДИНА И СТРОЕЖА НА АВТОМАГИСТРАЛА "ХЕМУС"

Дата на публикуване: 22.07.2024
Последна актуализация: 26.03.2025

ОБЛАСТЕН УПРАВИТЕЛ НА ОБЛАСТ РАЗГРАД

ОБЯВА

Уведомявам собствениците на имоти (в землищата на гр. Лозница и с. Манастирци), отчуждени за изграждане на обект: „Автомагистрала „Хемус”, участък от км 299+000 до км 310+940, на територията на област Разград“, че в изпълнение на чл. 39 и чл. 39а от Закона за държавната собственост /ЗДС/, Агенция „Пътна инфраструктура“, в качеството си на инвеститор на обекта, е превела в банка ТОКУДА БАНК АД по сметката на Областна администрация Разград полагащите им се парични обезщетения, постановени с влязлото в сила Решение № 343 от 17.05.2024 г. на Министерския съвет. В изпълнение на чл. 39а, ал. 2 от ЗДС, администрацията изплаща на собствениците определените им суми, за които отчуждителният акт - РМС № 343/17.05.2024 г. е влязъл в законна сила, включително и чрез приключила съдебна процедура.

За целта е необходимо собствениците на отчуждените имоти да представят на гишето „Административно обслужване” в Областна администрация Разград, бул. „Бели Лом“ № 37А, следните документи:

І. За физически лица:

1. Заявление – Образец № 1;

2. Нотариално заверено копие на документ за собственост – решение на поземлена комисия; нотариален акт; договор за делба или друг документ, удостоверяващ правото на собственост върху имота;

Забележка: Представените решения на поземлени комисии или на общински служби по земеделие, както и съдебни решения, трябва да бъдат с печат, удостоверяващ, че решението е влязло в сила.

3. Актуална скица на имота;

4. Актуално удостоверение за наследници в случай, че имотът е наследствен – оригинал;

5. Удостоверение по чл. 47 от Правилника за вписванията от Служба по вписванията град Разград, съдържащо справка за тежести по партидата на имота (оригинал);

6. Изрично пълномощно (пълномощни) за получаване на обезщетение за конкретния отчужден имот с нотариална заверка на подписите (примерен образец № 4) в оригинал в случаите, когато:

- заявлението се подава от упълномощено лице, или

- имотът е наследствен и сумата ще се изплати на един от наследниците;

  Забележка: Когато имотът е придобит с покупко-продажба по време на брака и е съпружеска имуществена общност, се представя пълномощно от съпруга/съпругата.

7. Нотариално заверено споразумение за разпределение на обезщетението в случаите, когато имотът е наследствен и не е упълномощено едно лице, на което да бъде изплатена сумата (оригинал);

8. Актуално удостоверение за IBAN (банкова сметка), по която да бъдат преведени средствата, издадено от съответната банка (оригинал);

9. Удостоверение за идентичност на имена, ако е необходимо (оригинал);

10. Декларация за съгласие за обработване на лични данни (ЗЗЛД) (Образец № 2 - попълва се лично от всяко от правоимащите лица, както и от пълномощника);

11. Декларация, че не е обжалвано Решение № 343/17.05.2024 г. на Министерски съвет за отчуждаване на имота/имотите (примерен Образец № 3 - попълва се лично от всяко от правоимащите лица, както и от пълномощника);

12. Заверен препис от влязло в сила решение на съда, в случай че Решение № 343/ 17.05.2024 г. на Министерски съвет е било обжалвано.

Забележка: Попълва се лично от всяко от правоимащите лица, както и от пълномощника.

ІІ. За юридически лица:

  1. Заявление Образец № 1;
  2. Документ за собственост – решение на поземлена комисия или на общинска служба по земеделие; нотариален акт; договор за делба или друг документ, удостоверяващ правото на собственост върху имота (заверено копие);

Забележка: Представените решения на поземлени комисии или на общински служби по земеделие, както и съдебни решения, трябва да бъдат с печат, удостоверяващ, че решението е влязло в сила.

  1. Актуална скица на имота;
  2. Удостоверение от Агенция по вписванията за вписани обстоятелства по партидата на юридическото лице (оригинал);
  3. Удостоверение по чл. 47 от Правилника за вписванията от Служба по вписванията град Разград, съдържащо справка за тежести по партидата на имота (оригинал);
  4. Актуално удостоверение за IBAN (банкова сметка), издадено от съответната банка, по която да бъдат преведени средствата (оригинал);
  5. Нотариално заверено пълномощно в случай, че юридическото лице се представлява от пълномощник.

Забележка: При необходимост могат да бъдат изисквани и допълнителни документи.

ИЗПЛАЩАНЕ НА ОБЕЗЩЕТЕНИЯ ЗА ОТЧУЖДЕНИ ИМОТИ И ЧАСТИ ОТ ИМОТИ – ЧАСТНА СОБСТВЕНОСТ, ЗА ДЪРЖАВНА НУЖДА ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА ОБЕКТ „АВТОМАГИСТРАЛА „ХЕМУС”, УЧАСТЪК ОТ КМ 299+000 ДО КМ 310+940, НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЛАСТ РАЗГРАД“,  СЪГЛАСНО РМС № 851 ОТ 12.12.2024 ГОДИНА

ОБЛАСТЕН УПРАВИТЕЛ НА ОБЛАСТ РАЗГРАД

ОБЯВА

Уведомявам собствениците на имоти (в землищата на гр. Лозница и с. Манастирци), отчуждени за изграждане на обект: „Автомагистрала „Хемус”, участък от км 299+000 до км 310+940, на територията на област Разград“, че в изпълнение на чл. 39 и чл. 39а от Закона за държавната собственост /ЗДС/, Агенция „Пътна инфраструктура“, в качеството си на инвеститор на обекта, е превела в банка ТОКУДА БАНК АД по сметката на Областна администрация Разград полагащите им се парични обезщетения, постановени с влязлото в сила Решение № 851 от 12.12.2024 г. на Министерския съвет. В изпълнение на чл. 39а, ал. 2 от ЗДС, администрацията изплаща на собствениците определените им суми, за които отчуждителният акт - РМС № 851/12.12.2024 г. е влязъл в законна сила, включително и чрез приключила съдебна процедура.

За целта е необходимо собствениците на отчуждените имоти да представят на гишето „Административно обслужване” в Областна администрация Разград, бул. „Бели Лом“ № 37А, следните документи:

І. За физически лица:

1.    Заявление – Образец № 1;

2.    Нотариално заверено копие на документ за собственост – решение на поземлена комисия; нотариален акт; договор за делба или друг документ, удостоверяващ правото на собственост върху имота;

Забележка: Представените решения на поземлени комисии или на общински служби по земеделие, както и съдебни решения, трябва да бъдат с печат, удостоверяващ, че решението е влязло в сила.

  1. Актуална скица на имота;
  2. Актуално удостоверение за наследници в случай, че имотът е наследствен – оригинал;
  3. Удостоверение по чл. 47 от Правилника за вписванията от Служба по вписванията град Разград, съдържащо справка за тежести по партидата на имота (оригинал);
  4. Изрично пълномощно (пълномощни) за получаване на обезщетение за конкретния отчужден имот с нотариална заверка на подписите (примерен образец № 4в оригинал в случаите, когато:

- заявлението се подава от упълномощено лице, или

- имотът е наследствен и сумата ще се изплати на един от наследниците;

  Забележка: Когато имотът е придобит с покупко-продажба по време на брака и е съпружеска имуществена общност, се представя пълномощно от съпруга/съпругата.

  1. Нотариално заверено споразумение за разпределение на обезщетението в случаите, когато имотът е наследствен и не е упълномощено едно лице, на което да бъде изплатена сумата (оригинал);
  2. Актуално удостоверение за IBAN (банкова сметка), по която да бъдат преведени средствата, издадено от съответната банка (оригинал);
  3. Удостоверение за идентичност на имена, ако е необходимо (оригинал);
  4. Декларация за съгласие за обработване на лични данни (ЗЗЛД) (Образец № 2 - попълва се лично от всяко от правоимащите лица, както и от пълномощника);
  5. Декларация, че не е обжалвано Решение № 851/12.12.2024 г. на Министерски съвет за отчуждаване на имота/имотите (примерен Образец № 3 - попълва се лично от всяко от правоимащите лица, както и от пълномощника);
  6. Заверен препис от влязло в сила решение на съда, в случай че Решение № 851/ 12.12.2024 г. на Министерски съвет е било обжалвано.

Забележка: Попълва се лично от всяко от правоимащите лица, както и от пълномощника.

ІІ. За юридически лица:

  1. Заявление Образец № 1;
  2. Документ за собственост – решение на поземлена комисия или на общинска служба по земеделие; нотариален акт; договор за делба или друг документ, удостоверяващ правото на собственост върху имота (заверено копие);

Забележка: Представените решения на поземлени комисии или на общински служби по земеделие, както и съдебни решения, трябва да бъдат с печат, удостоверяващ, че решението е влязло в сила.

  1. Актуална скица на имота;
  2. Удостоверение от Агенция по вписванията за вписани обстоятелства по партидата на юридическото лице (оригинал);
  3. Удостоверение по чл. 47 от Правилника за вписванията от Служба по вписванията град Разград, съдържащо справка за тежести по партидата на имота (оригинал);
  4. Актуално удостоверение за IBAN (банкова сметка), издадено от съответната банка, по която да бъдат преведени средствата (оригинал);
  5. Нотариално заверено пълномощно в случай, че юридическото лице се представлява от пълномощник.

Забележка: При необходимост могат да бъдат изисквани и допълнителни документи.